carolinaidamargareta

Dag 5

Publicerad 2012-02-11 10:49:21 i Hello Africa,

Fredag 19:22
13 Januari

Det kanns inte som att jag gjort sarskilt mycket idag. Vadret har varit fantastiskt, men min morgon borjade med magproblem som overgick i motsatta magproblem mot kvallen. Sa lyckades jag bli illamaende av yoghurten jag at till middag. Matlusten ar inte pa topp och jag orkar inte riktigt lagga mig i mina egna matvanor...

Jag skippade 2a swahililektionen i morse och vilade istallet och pluggade vidare fran onsdags lektionen.

Nagra av oss gick for att handla. Jag kopte en gigantisk avokado, en samosa (typ friterad priog) och lite bananer. Sen hangde jag med Annki och ett gang till "Halet i vaggen", en liten affar med afrikanska vaskor, som en san som annki har sjalv. Vilket stalle alltsa!
3 rum fyllda fran golv till tak med tillplattade och uppstaplade halvfardiga vaskor i olika storlekar och farger. Allt vi behovde gora va att valja den man gillade och bestamma om den skulle vara med eller utan foder, med langre axelband eller tva handtag i lader och vilken farg ladret skulle vara. Sen syr dom vaskan pa plats och den ar din. Jag kopte en mellanstor for 800 Ksh (ca 70 svenska), men far jag chansen att aka tillbaka ska jag kopa en gigantisk fargglad! perfekt strandvaska. :)
Sen drack vi lite svalkande juice pa adams, for att sen komma hem till Savelberg och shoppa lite till. Smycken den har gangen.

Hur som helst sitter jag i min sang redo for mer vila. En del ar pa supermarket, nagra ater middag har pa hemmet och senare hoppas jag pa en runda uno och likte musik. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela