carolinaidamargareta

Dag 6

Publicerad 2012-02-11 11:13:53 i Hello Africa,

Lordag 23:44
14 Januari

Krt uppdatering idag, for jag ar trott och Janne-Par vill ha massage.
Idag har vi varit till Schendricks elefantbarnhem pa en del av Nairobis lilla savann. Sa sota!
Elefanterna var i en "inhangnad" (rep mellan pinnar = stangsel) tillsammans med sina skotare. Dar fick de mjolk, ett flertal lerbad och spela lite fotboll. Jag klappade minstingen! Sa nara och sa sot. Men vaaaldigt hardhudad, som sten. Och de storre elefanterna vet minsann hur man skvatter lera pa askadarna....

Tal att namnas att hela min dag spenderades pa en skumpande buss eller under gassande sol. Sa illamaende, huvudvark och solbranna har blivit ganska efterhangsna.

Kopte nagra elefantvykort for att stotta, hoppas bara jag far ivag dom med posten ocksa! Har manga jag vill skicka till. :)

Fran Schendricks skumpade bussen vidare till Kitengela Glass. En glashytta i utkanten av storstaden. En helt fantastisk plats!
ALLT ar gjort av glas, och ALLT ar till forsaljning (forutom typ poolen och bastun). Det gar inte att beskriva battre an sa, far lagga upp bilder senare. Dar finns en butik med glassmycken, en med drickglas och karaffer och vaser. Magiskt :)

"Stigarna" ar av glasmosaik och spegelglas, liksom stolar, bord och TOALETTER! Eller ja, dasset... Men fortfarande!
Fortsatte man efter gangarna upptackte man olika sma verkstader fyllda av konstverk, sedan ett helt hus med fardiga lampor, tavlor och smapryttlar. Ber man om en guidad tur upptacker man ocksa att alla konstnarer bor pa omradet i ett litet kollektiv med strutsar, hons, dromedarer (!), grisar osv.
Vill man hyra ett rum dar ar aven det fyllt av glasmosaik och man har tillgang till poolen och bastun i samma stil.

- Jag vill bo! Kitengela, vart att minnas. -

Efter dagens utflykter och vaxling av pengar plus kop av tvattval (antligen) fick jag pedikyr av Annkis van Nancy. Efter det snabbdusch, finklader och taxi till krogen K1 i Nairobi centrum. Tanken var middag och musik, men forestall er Olearys forsoka servera ett sallskap pa 20 pers 8 poa kvallen. Sa efter dalig service blev det nodmat och nagot mot huvudvarken pga hog musik. Fortfarande hungrig...

Det blev inget uno och ingen massage, sa vad gora?
Imorgon ar det gudstjanst, men jag, Matilda, Josefin och Jennifer tar sovmorgon istallet. :) Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela