carolinaidamargareta

Dag 2

Publicerad 2012-01-22 09:18:48 i Hello Africa,

 Tisdag 22:59
 10e januari

 Frukosten har pa vandrarhemmet ar inte direkt nagot att hurra for. Rostat brod, plastsmor, peanut butter, marmelad, kaffe och te. Det enda jag riktigt kan tanka mig att ata ar de aggen! Som formodligen kommer fran honsen som springer omkring har runt klostret. (Har jag namnt att retreat centret drivs av nunnor?)

 En lite creepy sak jag la marke till idag var innan lunchen. En tjej och en kille som avslappnat satt utanfor det lilla "kopcentret" i kamoflauge-uniformer och gevar i hand. Sven sa bara att "man vanjer sig". Hopp.

 Middagen for ovrigt blev pa en italiensk restaurang! Jag at en mumsig ravioligryta, Matilda och Jesper satsade pa krokodil, och Helena och Josefin at ost med pannkaka. Bokstavligen OST MED PANNKAKA. Den som vet hur man laser innehallsforteckningar vet att mest, flest och storst kommer forst.
 Vi hade gaster med oss pa middagen, sa nu har jag antligen traffat Simon, Rosie och Lazarus. Simon kommer jag inte ihag sa mycket av vad han gor eller vad Svennki sagt om honom, men tror att det ar nagra som ska besoka hans hemby under sina projekt och att han ar larare av nagot slag. men Lazarus ar i alla fall (jatterolig och supertrevlig!) han min och Elinas kontakt. Det ar hans hemby, Matioli, vi ska besoka innan vi aker till Kakamgea och jobbar med KEEP. Egentligen skulle han vara var swahililarare under vistelsen i Nairobi ocksa, men han har varit tvungen att fixa oss en vikarie. Men det blir nog bra!
 Rosie ar kvinnan som far sina smycken salda i Fair Trade-ladan pa Birka. Varldens vackraste kvinna! Man kan tro att hon ar 20 fastan hon ar drygt 30. Vi fick alla en varsin scarf av henne for att vi stottat hennes verksamhet.

 Middagen kostade 1050 Kenyanska Shilling, vilket ar typ 87 kronor. :)

 Innan middagen latade vi oss i solen nagra stycken, jag bara ritade, laste och lyssnade pa musik med de andra medan vi at farsk frukt fran marknaden. The Best!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela