carolinaidamargareta

Hej!

Publicerad 2012-01-12 09:32:29 i Hello Africa,

Mitt forsta inlagg i bloggen, wohoo!
Jag sitter pa ett internetcafe i Nairobi dag 4. Nagra av mina rese/klasskamrater har blivit sjuka och varit uppe hela natten for att krama toaletten. Kanner att jag kan skatta mig lycklig sominte blivit sa dalig (AN).

Vi kom fram i tisdags, 10e Januari och jag kunde ga och lagga mig forst klockan halv 2 pa vandrarhemmet Savelberg.
Frukosten har bestar av toasts, plastsmor, jordnotssmor, marmelad, kaffe och te. Det enda jag gillar ar aggen fran deras frigaende hons har pa garden, som jag drygar ut med massa frukt!
Annan mat jag hunnit prova ar majsgrot, Ugali som det heter. Tyvarr gillar jag inte det heller men min annars sa reskansliga mage kom igang iaf (forlat for all info, men no secrets here). Men jag alskar chiatan man far har! det ar ett slags brod som man ater gronsakerna med istallet for bestick. :)

Igar var vi pa en icke-kommunal skola. Dagoretti heter den och har runt 200 secondary school elever. Varenda en av dom ar helt underbara och jag ska lagga upp bade film och bilder pa de sma linslusarna sa fort jag kan.
Funderar aven pa att starta en insamling till den ideella skolan, for efter februari i ar far de inte langre bidrag, sa lararna kommer inte kunna fortsatta jobba. Vilket ar otroligt synd. Barnen behover verkligen skolan och sina larare.
Jag och jennifer hoppas pa att fa ett bidrag hemifran ganska snart, sa vi kan kopa frukt till barnen. Det ar inte sjalvklart for dom att fa mat varje dag.

Vet inte vad mer jag ska skriva nu, kanske hors nat mer :) PUSS!

Kommentarer

Postat av: Ronny

Publicerad 2012-01-17 10:46:17

Hoppas på lite bilder så det går se vad ni håller på med.



Du får inte vara så kräsen på maten! det är som sagt inta alla som får något.

Postat av: Carolina

Publicerad 2012-01-24 16:14:26

Jo jag vet pappa, men om du minns sa ar jag mjolkallergiker och ar inte superfortjust i torrt brod varje morgon..... Men fran och med nu blir det nog mest bara ugali :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela