carolinaidamargareta

Hej hopp!

Publicerad 2012-07-20 17:29:33 i Livet och andra frågetecken,

 Jag är fortfarande dålig på det här. Att uppdatera bloggen.
 Men det är faktiskt så att det varit rätt mycket på senaste tiden. Jag har jobbat (haft 4 lediga dagar på en månad) och när jag kunnat har jag klämt in träning, nära och kära plus halvhjärtade försök till att hålla ordning och reda (samt en någorlunda ren yta) på mina rum. Det sista har jag misslyckats med på ett galant sätt, och lagt tiden på viktigare saker. För saker som att sova och städa är faktiskt slöseri med tid.
 Nånting jag försummat som inte är slöseri med tid är hobbys, och det ska jag försöka ta igen, nu när jag har en vecka ledigt. Då jag inte städar vill säga. Sen om ca 2 veckor åker jag till Öland för att jobba en månad på Ekerums camping, så får ta med mig något recycling-projekt ner dit att pyssla med. :)
 
 Ikväll börjar stråket också, så snart ska jag hoppa in i duschen och göra mig redo för premiären!
 På Tisdag förljer jag med mamma, moster, momma och äldsta kusinen till Ikea. Jag skulle vilja köpa en vit expedit-hylla, största som går att få, men den är så dyr... Någon som har en att sälja? billigt förstås.
 På Onsdag fyller lillebror 18, så förhoppningsvis får jag dra med honom på stråket :D även fast han börjar jobba 07.00 dagen efter.
 Så funderar jag på vad jag ska göra till hösten. Jobb måste det bli, men vad och vart? Har mailat en tjej jag träffade i Kenya som bor i New York och funderar på att hälsa på henne för att söka jobb där. Men om jag bara blir hemma i höst, vad ska jag söka då? För det håller inte att jobba som vikarie på ett äldreboende om det inte gäller sommarledigheter eller frekventa sjukskrivningar. Och när det ena är över kan jag knappast hoppas på det andra. Förslag någon?
 
Slut för idag. Tack för idag. Ses på stråket ikväll. :)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-07-20 17:48:43

Åh jag blir så glad när du uppdaterar :) jag vill också följa med er på Ikea! Typiskt. Men den femte augusti kommer jag hem i två veckor, då måste vi se till att ses! Puss älskade!

Svar: Anonym? men det känns som elin! Jag ska försöka bli bättre på att skriva iaf:) tyvärr åker jag till öland i en månad den 2 augusti:( pussis <3
Carolina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela