carolinaidamargareta

Idag och igår

Publicerad 2012-05-14 12:52:34 i Livet och andra frågetecken,

 Jag har precis ramlat in genom dörren hemma. Cyklade till maxi och tillbaka för att köpa lite grejer inför Fredag (som jag får berätta mer om en annan dag) så att jag kan börja förbereda! Och anledningen till lite grejer är att jag glömde inköpslistan hemma. Som vanligt.
 Nåt annat som är typiskt mig är att jag bestämde mig för att cykla dit idag, när det stormar ute. MOTVIND OCH UPPFÖRSBACKE hela vägen dit, men jag lovar att jag njöt fullt ut av att få rulla hemåt sen.
 I morse var jag ute på promenad med Amanda! Alltid skön start på dagen, men jag hade ju faktiskt ledigt idag så hade kunnat sova hur länge som helst.... får bli en annan dag.

 I helgen har det varit skola (även om jag inte var där) och igår var vi och hälsade på en av mina lärare på Rödön. Hon bor precis bortanför jordgubbsplocket och har världens finaste utsikt från sitt bastuhus över vattnet. Helt underbart!
 Vi bakade tunnbröd i bakstugan i en vedeldad spis där jag var Förste Gräddare, inomhus gjorde vi kenyansk mat. :) Böngryta, kött, samosas, chapati och ugali. Ugalin har jag väl inte direkt saknat, men mysigt att känna lukten av allting, kändes som jag var tillbaka med Miriam och Titus i deras regnskogskök medan Maureen gjorde ugali och jag försökte lära mig göra chapatis. :) Jag måste skriva lite mer om vad jag gjorde där nere! Måste åka tillbaka också, men det får vi väl se när det blir.
 
 Jag fick skjuts till stan där jag slöade med Anja en timma innan hon började jobba, Idag är hon påväg mot London. Men hon är iaf tillbaka på Torsdag:) När jag kom hem lyckades jag börja på min rapport som jag ska lämna in idag.. hehe. Och som jag egentligen borde fortsätta på nu, men så här bra gick det, det var iaf inte facebook jag fastnade på den här gången.

 Jag köpte en pilatesbok på maxi, 40 spänn. "Öka din spänst, smidighet och styrka". Får se hur lång tid det tar innan jag blir uttråkad, Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela